Proč jsem založil Byznyslab a čím se liší od jiných firem

Proč jsem založil Byznyslab a čím se liší od jiných firem

Po několik letech v agenturách a po 2 letech na volné noze jsem se rozhodl, že je čas posunout mé podnikání někam dál.

Už delší dobu mi v hlavě zrála myšlenka, že bych založil firmu, která bude nabízet internetové služby jiným způsobem, a kde zároveň vyplním mezeru na online marketingovém trhu.

Dlouhou jsem to odkládal (mezi tím jsem jen tak mimochodem založil službu livebrand a o něco později i freelance firmu Jakoviking.cz), ale nakonec mě přiměly okolnosti, že jsem založil oficiální s.r.o. A tak vznikl Byznyslab.

Co mi na českém trhu chybí

Osobní přístup

České firmy (které jsem zažil) na vás pošlou armádu obchodníků a naslibují vám hory doly. Všichni jsou plni úsměvů, ovšem jen do té doby, než jim zaplatíte fakturu. Zájem brzo opadne a vy již nejednáte s majitelem firmy, ale s juniorním obchodníkem, který ani neví, co pro vás firma reálně dělá. True story, bohužel.

Odbornost

Objednali jste si profesionální firmu, která má výborné reference a je jedničkou na trhu? Ovšem reálné výsledky dělají konkrétní lidé. Profesionálové s mnoha zkušenostmi, kteří si za svou práci nechají draze zaplatit. Mohou si to dovolit, jsou totiž nedostatkovým zbožím. Jaké zklamání vás čeká, když zjistíte, že práci nedělá ten draze zaplacený profesionál, ale nějaký junior na stáži, který se na vaší firmě učí, jak nasekat co nejméně chyb a pokud možno (v lepším případě) nepotopit vaší službu v prvním kvartále.

Upřímnost a otevřenost

Opijí vás rohlíkem a naslibují vám hory doly. Špatné výsledky jsou vždy způsobné okolnostmi a firma nikdy nenese přímou zodpovědnost. Firmy vám budou lhát, dokud se jim to bude hodit a často s vámi jednají tak, jako byste byli jen položka v inventáři. Kolikrát ani nevíte, kdo za danou firmou stojí a jaké máte záruky, že pro vás dělají skuteční odborníci.

Slušnost

Z podnikání se nějak vytratila základní lidská slušnost a někdy s vámi firmy nejednají jako s klientem, ale jako s někým, kdo je obtěžuje. Vadí mi, že si firmy svých zákazníků neváží a placení za své služby berou jako samozřejmost. Vrcholem této drzosti je chování některých mobilních operátorů.

Svoboda

Funguje dnes jenom několik firem, které se mohou považovat za svobodné. Ve většině firem panuje hierarchie, povinnosti, podřízenost a nutnost vykonávat práci z jednoho místa.

Zaměření na výsledek

Proč se firmy zaměřují na dílčí činnosti a neřeknou vám na rovinu, jakých výsledků chtějí dosáhnout a kdy? Zasypou vás hromadou dokumentů, analýz, strategií a ve výsledku nemáte žádné nové zákazníky.

Moderní technologie

Některé firmy se zasekly v 90. letech. Nedělají inovace, nechodí na školení, nezavádějí moderní technologie. Nenajímejte si firmy, které neumí používat moderní trendy a technologie.

 

Co mi vadí a vám by mělo také

Byrokracie

Nevím, zda jste někdy dělali v agentuře, ale mohu vás ujistit, že u středních či větších firem tráví specialisté zhruba polovinu času přebytečnou byrokracií. Je to z několika důvodů. Jednak firma nemá efektivní systém a často levá ruka firmy neví, co dělá ta pravá. Dále management potřebuje vyhodnocovat výsledky, a tak odborníkům nezbývá nic lepšího, než že propálí mnoho času tím, že vyplňují různé tabulky, měřiče časů a tráví nekonečné hodiny na poradách a ještě více času při komunikaci v basecampu nebo na jiných chatovacích zařízeních. Bohužel většinu této zbytečné byrokracie platíte vy a to tím, že jste si objednali služby dané firmy.

Obchodníci

Vzpomínáte na ten typ obchodníka, co jste ho vyhodili dveřmi a on se vám vrátí oknem? Tak tenhle typ obchodníků naštěstí už potkáte jen výjimečně. Mohu vás však ujistit, že budete často narážet na vystudovaného obchodníka, který nemá žádnou konkrétní odbornost kromě toho, že umí mluvit a ukecávat. Tenhle člověk nikdy danou práci nedělal, za to vás bude přesvědčovat, že je to nejlepší řešení a nic na světě není problém. Dávejte si pozor na obchodníky, kteří danou práci nedělali, slíbí vám cokoliv a vy pak zapláčete nad výdělkem.

Nestálost zaměstnanců

Většina firem se dříve nebo později setká s tím, že ti opravdu dobří zaměstnanci budou chtít vyšší plat a lepší podmínky k práci (včetně práce z domova a delší dovolené). Ovšem zaměstnavatel řeší častěji zisk, než požadavky svých lidí, proto mu pak tito lidé odcházejí na volnou nohu, nebo zakládají vlastní firmy. Vy jako firma můžete být spokojeni s daným specialistou (který vám měsíčně zvyšuje zisky) a on najednou ze dne na den opustí firmu a daná práce připadne tomu, kdo je zrovna po ruce.

Vysoká cena a nízká kvalita

Firmy mají náklady za zaměstnance, kanceláře, drahé vybavení a mnoho placených software nástrojů. Všechny tyto náklady se promítají do výsledného zisku, proto i cena je neúměrně vysoká. Pokud jste začínající firma či živnostník, pak můžete čekat buď enormně vysokou cenu, nebo nízkou kvalitu, která vám nepřinese očekávaný zisk a efekt.

Hloupý marketing

Zažil jsem firmy, které dělaly naprosto zbytečné teoretické analýzy, cpaly peníze do neefektivních nástrojů a utrácely klientovi peníze za marketing, který nepřinášel žádný zisk. Marketing (stejně jako každý jiný obor) je však řemeslo a musí se dělat promyšleně, na základě analytických dat a dle praktických zkušeností, které přinášejí výsledný užitek a zisk. Zažil jsem bohužel mnoho online obchodníků, kteří vám utratí mnoho peněz a nepřinesou žádný zisk.

 Co vám mohu nabídnout za byznyslab

Osobní přístup

Neschováme se za webem, jsme konkrétní lidé a nabízíme konkrétní řešení. Jednat budete se mnou a přímo s danými specialisty. Nejsme žádná anonymní firma. Napíšeme si e-mail, zavoláme si po telefonu nebo po skypu, případně se můžeme osobně sejít, pokud to bude nutné.

Odbornost

Nemáme žádné juniory, nebo začínající stážisty. Jsme seniorní odborníci a každý z nás si prošel specializovanou prací na mnoha projektech a kampaních. Spolupracujeme s mnoha odborníky v daném oboru a freelancery.

Upřímnost a otevřenost

Mluvíme na rovinu, říkáme věci tak, jak skutečně jsou. Pokud usoudíme, že u vás dané řešení nebude fungovat, řekneme vám to. Mluvíte s konkrétními lidmi, takže se nemusíte bát, že nevíte, kdo pro vás reálně dělá. Nejčastěji budete jednat se mnou a budu pro vás prostředníkem mezi vámi a daným specialistou.

Slušnost

Každý klient je pro nás důležitý, a proto se snažíme vyjít vám maximálně vstříc a pracovat pro vás na více jak 100 % a vše při zachování slušného a nenuceného chování.

Svoboda

U nás nefunguje žádná hierarchie, společné kanceláře ani podřízenost. Jsme rovnocenní freelanceři, pracujeme každý odkud chceme a bereme se jako rovnocenní kolegové.

Zaměřujeme se na výsledek

Na rozdíl od ostatních se snažíme zaměřit přímo na výsledek a vyhnout se zbytečných lejstrům dokumentů. Snažíme se najít chytré řešení, které vám vrátí investici a přinese zisk. O to jde v podnikání především.

Moderní technologie

Využíváme nejmodernější technologie. Automatizace, moderní nástroje, trendy v marketingu i tvorbě webu, kryptoměny pro platby. Chodíme na školení a stále se učíme nové věci.

Žádná byrokracie

Nejsme firma, která by trávila hodiny poradami, vyplňováním tabulek a vyhodnocováním různých management nástrojů. Jsme normální lidé a práci děláme tak, aby byla maximálně rychlá, efektivní a pružná. Zároveň nejsme ani zastánci nějakých složitých smluv a podmínek. Myslíme si, že spolupráce by měla být založena na vzájemné důvěře.

Obchodníci

Nemáme žádné obchodníky a pokud bychom je někdy zavedli, tak by to musel dělat někdo, kdo daný obor sám dělal a rozumím mu. Pro nás jsou totiž důležitá reálná očekávání a výsledky.

Stálost specialistů

My jsme hlavně freelanceři, takže nemáme kam odcházet a jsme rádi za každou další zakázku a uděláme maximum proto, aby práce byla odvedena s nejvyšším nasazením a se zapojením naší dlouholeté odbornosti.

Rozumná cena a vysoká kvalita

Využíváme chytré platformy WordPress a efektivní marketing s minimálními náklady a vysokým účinkem. Díky relativně nízkým nákladům a freelance práci jsme schopní vám nabídnout své služby v dobrém poměru cena a výkon.

Chytrý marketing

Mnoho let nám trvalo, než jsme dali dohromady své know how, které nyní používáme i pro klienty. Chytrý marketing se nenaučíte v žádné škole, na žádném školení, ani z žádných knih. Je to marketing, který se naučíte praxí a zkoušením na různých projektech. Cílem je zvyšovat zisk s co nejnižším množstvím nákladů. Znalosti, které jsem načerpal společně s kolegy, vám mohu předat v podobě vašich budoucích zisků.

Next PostTOP trendy v podnikání a marketingu 2018

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.