Přinášíme vám slovní pojmů z oboru PPC, jednotlivé pojmy nejsou podle abecedy:
PPC
Z anglického “Pay per click”, což znamená platba za klik. Jedná se o reklamu v inzertním systému Adwords (v Česku je to Sklik), který zprostředkovává inzerentům možnost nabízet své služby a produkty v obsahové a vyhledávací síti. Ve vyhledávací síti je to pomocí klíčových slov. Pokud např. zadáte do vyhledávače spojení “mobilní telefony”, ukážou se vám na prvním místě inzeráty e-shopů, které nabízejí mobilní telefony. Jakmile kliknete na reklamu, tak se danému inzerentovi odečte cena prokliku z jeho celkového kreditu. Samotný proklik ještě neznamená, že si daný návštěvník objedná vaše služby, musíte ho přesvědčit webem, argumenty, obsahem a nabídkou.
Adwords
Reklamní PPC systém, který poskytuje Google.
Sklik
Reklamní PPC systém, který poskytuje Seznam.
Konverze
Pokud návštěvník webu objedná vaši službu prostřednictvím webu, je to započteno jako konverze
Konverzní poměr
Poměr mezi návštěvností webu a výslednými objednávkami.
CTR
Neboli click-through rate je poměr mezi zobrazením reklamy a celkovými prokliky reklamního inzerátu.
PPC kampaň
Kampaň vytvořená v PPC systému, ve které jsou vytvořeny inzeráty a propojeny s danými klíčovými slovy.
Proklik
Klik na inzerát, který odečte danou částku z rozpočtu inzerenta a je zaznamenán jako jeden proklik. Po kliku se dostanete na web (stránku) inzerenta.
Klíčová slova
Slova, která lidé hledají ve vyhledávačích a podle kterých vyhledávače zobrazují obsah vyhledávání. Cílem je zobrazovat vaše inzeráty na co nejvíce relevantní klíčová slova, která hledají vaši potenciální zákazníci.
Long tail
Jsou klíčová slova, která mají menší hledanost, ale jsou více specifická. Např. “Mobilní telefon samsung S4 modrý”.
Cílové url stránky (landing pages)
Každé klíčové slovo by mělo ideálně mít relevantní cílovou stránku. Pokud například uživatel hledá “mobilní telefony Asus”, tak by se mu měl ukázat inzerát s odkazem na stránku produktů mobilních telefonů Asus na vašem webu.
Denní rozpočet
V kampani můžete nastavit, kolik se může max. denně utratit za prokliky.
SEO
Optimalizace webu pro vyhledávače tak, aby se web zobrazoval v neplaceném vyhledávání co nejvýše na relevantní a hledaná klíčová slova.
ROI
Return of investment neboli návratnost investice. Nakolik se vám vrátí vaše investice do reklamy.