PPC reklama (kampaň)
Co je PPC?
PPC neboli „pay per click“ je v překladu platba za proklik. Je to placená reklama ve vyhledávačích (Google, Seznam), kde si vytvoříte účet v jejich nástroji (Adwords na Googlu a Sklik na Seznamu), najdete vhodná hledaná klíčová slova z vašeho oboru, vytvoříte inzeráty, nabijete kredit v nástroji a necháte svou reklamu zkontrolovat jejich administrátory.
Jakmile je kampaň schválená, nastavíte ceny a čekáte na zobrazení vašich inzerátů na vámi vybraná klíčová slova.
Zobrazení inzerátu je určeno na základě konkurence a ceny za proklik. Čím větší je konkurence, tím dražší jsou ceny za kliky na inzeráty. Jakmile znáte ceny konkurence, můžete upravovat dle toho, jak moc chcete být na co nejlepším místě.
Ceny se pohybují od 1 Kč až po desítky či stovky Kč za proklik. Jakmile uživatel proklikne reklamu, tak se dostane na váš web a vy ho můžete oslovit pomocí pěkného webu, zajímavého obsahu a unikátní nabídkou.
Nevíte si rady? Podívejte se na náš PPC slovník pojmů.
Proč je dobré řešit PPC reklamu?
- Budete se častěji zobrazovat ve vyhledávačích
- Můžete lidi zaujmout i v obsahové síti (magazíny a příbuzné weby)
- Můžete oslovit širokou skupinu potenciálních zákazníků
- Dostanete více lidí na váš web
- Získáte více zákazníků
- Díky častějšímu zobrazení vašeho webu si budujete značku (brand)
Jak probíhá PPC kampaň: Krok za krokem
- Založíme vám kampaň v nástrojích Sklik (pro Seznam) a Adwords (pro Google)
- Najdeme hledaná klíčová slova z vašeho oboru
- Vytřídíme klíčová slova dle relevance, konkurence, ceny a uložíme
- Vytvoříte kampaně (dle rozdělení služeb či produktů)
- Zpracujeme inzeráty (je potřeba psát krátké a výstižné věty s klíčovými slovy)
- Přidáme relevantní klíčová slova
- Zkontrolujeme inzeráty, zda jsou přímé, úderné a dokáží vaši službu prodat
- Spustíme PPC kampaně a čekáme na schválení
- Po schválení kontrolujeme ceny a upravujeme inzeráty dle úspěšnosti
- Cílem je dostat se na nejvíce relevantní klíčová slova ve vyhledávačích
- Na konci měsíce vždy zasíláme report útraty a výsledky práce
Co je cílem PPC reklamy
- Zvýšení návštěvnosti vašeho webu do 3 měsíců od spuštění
- Přivedení nových zákazníků a zvýšení poptávek
- Zviditelnění brandu webu a zvýšení přístupů zadáním přímo vaší domény
- Získání pravidelných vracejících se zákazníků
Pro koho jsou PPC služby vhodné
- Pokud máte nový web a chcete získat okamžitou návštěvnost
- Máte-li již web a chcete zvýšit návštěvnost a poptávky
- Pokud budujete dlouhodobý brand a chcete širší marketingovou strategii
- Nabízíte známé (hledané) služby či produkty online
- Chcete zviditelnit vaše služby, produkty, nebo svou osobu
Proč si objednat naše služby PPC specialistů
- Máme zkušenosti, reference a know how, které funguje
- Jsme moderní firma, která se zaměřuje výhradně na výsledek
- Spolupracujeme s nejlepšími freelancery v oboru a předními odborníky
- Razíme velmi individuální přístup a děláme kampaně na míru
- Máme široký rozhled v online marketingu a děláme i weby
- Víme co děláme, umíme to a baví nás to
Cena PPC
- Platí se za hodinovou sazbu a čas strávený specialistou nad kampaní
- Hodinová sazba je 600 Kč
- Cena za práci specialisty se platí jako měsíční fee
- Dále se platí za náklady na prokliky (tyto peníze se platí Googlu či Seznamu)
- Čím více investujete do nákladů, tím více se váš web bude zobrazovat
- Konkrétní cenu vám zašleme v nabídce dle vašeho webu a oboru
Už vím dost a chci vás kontaktovat
Vše, co potřebujete vědět o PPC
Definice PPC na Wikipedii
Seznam: Nápověda reklamního systému Sklik
Google: Centrum nápovědy Adwords
Seriál: PPC prakticky od Větrovky
Zaklik.cz – informace o PPC
Seznam blog: Blog Sklik.cz o PPC
Neil Patel: Google Adwords – Krok za krokem
PPC forum
Ceskeforum.com – PPC sekce
forums.digitalpoint.com – Pay Per Click Advertising (AJ)
Videa o PPC
Google Adwords: Kompletní tutoriál pro začátečníky (AJ)
Další videa:
Nástroje pro PPC:
- Sklik – nástroj Seznamu
- Adwords – Nástroj Google
- Openrefine – analýza klíčových slov
- Google Tag Manager – Správa značek a kódů
- Collabim – nástroj na měření hledanosti klíčových slov, analýzy
- Marketing Miner – analýzy klíčových slov, konkurence
Zajímavé zdroje o PPC v zahraničí
Searchenginewatch.com: Články a novinky o PPC
Searchengineland.com – How To: PPC
Články o PPC na MOZ.com
Také vás zajímá
PPC reklama na Googlu
PPC reklama na Seznamu
PPC reklama na Facebooku
„Doporučuji na PPC reklamě nešetřit. Mnohokrát se nám stalo, že se klient snažil za každou cenu přiškrtit rozpočet na náklady a divil se, že tržby nerostou tak rychle. Když se nám ho konečně podařilo přemluvit, tržby vyrostly dvojnásobně a klient nás chválil, že jsme to měli udělat už dávno. Radím proto předem, spočítejte si své možnosti, návratnost investice a zaměřte se na budoucí zisk.“
Na co se nejčastěji ptáte
Jaký je rozdíl mezi obsahovou sítí a vyhledávači?
Reklama ve vyhledávačích je ta, kdy se inzeráty zobrazují pouze ve vyhledávačích (Google, Seznam) buď nahoře vyhledávání, nebo vpravo na boku, a je označena štítkem reklama.
Reklama v obsahové síti je ta, kdy se inzeráty (nebo bannery) zobrazují na různých webech dle zacílení a nastavení kampaně.
Proč se náš inzerát nezobrazuje na prvním místě?
Zobrazení inzerátu na první místě je určeno relevancí inzerátu a vašeho webu, správným zacílením na klíčová slova, cenou (konkurencí) a celkovým úspěchem daného inzerátu.
Kolik stojí PPC kampaň?
Je potřeba rozlišit cenu za naši práci a cenu za náklady, které se platí danému systému, který reklamu zprostředkuje (Google, Seznam).
Cena za práci je určena na základě hodinové sazby (600 Kč) a času věnovanému dané práci (např. 10 – 20 h měsíčně dle náročnosti).
Cena se tedy liší dle náročnosti daného webu (jiné to bude u několikastránkového webu a jiné u rozsáhlého e-shopu) a konkurence (hodně hledané fráze mají i vysokou konkurenci).
Výslednou cenu zasíláme v nabídce každému na míru.
Proč se platí tolik za náklady PPC?
Cenu si převážně určují konkurenti. Čím větší je hledanost daného výrazu a možnost konverze, tím je více zájemců, kteří chtějí být co nejvýše.
Např. velké firmy jsou poté ochotny investovat velké částky do reklamy a zvyšují tím neúměrně cenu.
My se snažíme vytipovat a zaměřit se na méně konkurenční dotazy a snížit tak cenu za náklady.
Co je v ceně za Práci pro PPC specialistu?
V ceně je zahrnuto:
- Vytvoření PPC kampaní
- Vytvoření efektivních a prodejních inzerátů
- Analýza klíčových slov
- Vytipování méně konkurenčních dotazů
- Odhad a hlídání ceny
- Úprava inzerátů, textů a slov dle úspěšnosti
- Report výsledků práce
- Návrh řešení a zefektivnění reklamy
- Zaškolení interního PPC týmu
Jak dlouho trvá, než se projeví výsledky PPC reklamy?
Pokud je kampaň správně nastavená a dobře udělaná, tak se výsledky začnou objevovat velmi brzo.
Narozdíl od SEO jsou výsledky vidět již první měsíc a po 3 měsících je již možné udělat vyhodnocení.
Podle čeho je určena cena za proklik?
Cena je určena dle konkurence, která si cenu určuje na základě hledanosti a prodejnosti daných klíčových slov.
Kolik budeme vydělávat, když investujeme dvakrát více do nákladů?
Záleží na daném oboru, ale v konkurenčním prostředí většinou platí, že investovat více se vyplatí, a u e-shopů je to téměř povinností.
Co se stane, když ze dne na den ukončíme naší PPC kampaň?
Inzeráty se přestanou zobrazovat a vám výrazně klesne návštěvnost a poptávky.
Nebude lepší vypnout PPC a investovat více do SEO?
Radíme investovat do obou kanálů, protože každý má svá specifika a oba se vzájemně doplňují.
Největšího efektu dosáhnete kombinací SEO, PPC, sociální sítě a e-mailing.
„Jako původně SEO specialista jsem spolupracoval s výbornými PPC specialisty a chodili jsme na společné schůzky. Vždy jsem jim záviděl, když mohli již po měsíci ukazovat konkrétní data, rozpočty a výsledky. V SEO to trvá několik měsíců, než se dá kampaň vyhodnotit.“
Daniel Gottwald, zakladatel Byznyslab
Proč si objednat naše služby
- Máme know how a umíme dělat vydělávající kampaně
- Nejsme obchodníci a říkáme vše na rovinu
- Razíme osobní přístup a máme garanta každé naší služby
- Jsme moderní firma, která funguje bez zbytečné byrokracie
- Jsme freelance firma, díky tomu vám nabídneme bezkonkurenční ceny
Nabízíme velmi výhodnou nabídku, pokud nechcete platit měsíčně:
Vytvoříme vám funkční kampaně a poskytneme školení pro jejich správu