7 knih, které zásadně změní vaše podnikání
Hledal jsem nějaké zásadní knihy o moderním podnikání, které by mi pomohly zlepšit vlastní byznys a zjistil jsem, že jsem nenašel žádný aktuální přehled „must have“ knížek pro moderní podnikatele. A když něco nemůžete najít, tak je nejlepší takový přehled sepsat a nabídnout ho tak ostatním hledajícím podnikatelům.
Zde je můj výběr knížek, které jsem zhodnotil, že jsou zásadní pro vaše podnikání a můžou vám pomoci pro zlepšení vašeho know how a byznysu. Rád bych podotkl, že tento výběr knížek nemusí být objektivní a vychází z mé preference tzv. freelance podnikání.
Na volné noze
Robert Vlach
Nově napsaná kniha od zkušeného poradce a evangelisty podnikání na volné noze Roberta Vlacha se stala jakousi biblí pro volnonožce a zaznamenala během krátké době velký úspěch. Kniha nabízí osvědčené postupy a know how od mnoha set českých freelancerů. Dobré tipy pro začínající i zkušené podnikatele. Nejlepší praktiky, postupy a pokročilé nástroje.
Rok vydání: 2017
Počet stran: 760
Verdikt: Kniha, kterou je určitě povinnost každého freelancera mít v knihovně.
Startup za pakatel
Chris Guillebeau
Autor Chris vyhledal a vyslechl 1500 podnikatelů od ročního příjmu 1 milion nahoru, kteří začínali s pár tisícovkami v kapse. Z nich vybral 50 nejzajímavějších příběhů a hledal v nich společné rysy. Kniha je doplněna o české příběhy úspěšných firem napsané Filipem Dřímalkou.
Rok vydání: 2013
Počet stran: 308
Verdikt: Kniha nabízí zajímavé příklady pro inspiraci a může pomoci při vymýšlení vlastního nápadu.
Restart: Průvodce podnikatelským minimalismem
Jason Fried, David H. Hansson
Dnes již už klasická kniha: „Provokativní, minimalistická a mimořádně poučná příručka zakladatelů známé americké firmy 37signals, proslavené úspěšnou webovou aplikací Basecamp a dalšími projekty, vás přinutí přehodnotit všechno, co jste se dosud dozvěděli o podnikání.“
Rok vydání: 2010
Počet stran: 288
Verdikt: Klasická kniha pro podnikatele, která je ve většině výběrů knih pro podnikatele. Osobně jsem nečetl, takže nemůžu zatím hodnotit.
Podnikatelský mýtus
Michael E. Gerber
Autor čtenáře provádí celým cyklem podnikání od založení až po období zralosti a ukazuje, proč drtivá většina začínajících firem skončí hned v prvním letech svého podnikání. Ukazuje, jak se omylům a chybám vyhnout.
Rok vydání: 2011
Počet stran: 224
Verdikt: Kniha je potřebná zejména pro začínající podnikatele. Doporučuji, aby si jí každý přečetl ještě před tím, než začne podnikat.
Podnikání pro bohémy
Tom Hodgkinson
„Tom nabízí praktické rady, popisuje komické situace a seznamuje nás se všemi nástroji, jichž je zapotřebí k tomu, abychom mohli přetavit svůj talent do ziskového a zároveň zábavného podnikání. Tento základní průvodce pro všechny, kdo usilují o větší svobodu v pracovním životě, přináší informace od marketingu přes účetnictví až k nutnosti delegovat úkoly na spolupracovníky. Nezapomíná ani na umění přesvědčovat a vyjednávat a nabízí návod na to, jak neztratit hlavu, když nám stres začne přerůstat přes hlavu.“
Rok vydání: 2017
Počet stran: 232
Verdikt: Zajímavá kniha, kterou mám v plánu si přečíst.
Revoluce v podnikání
Daniel Priestley
Zajímavá a inspirativní kniha o tom, jak podnikat moderně a dělat to, co vás baví. Velmi praktické rady, které mě inspirovaly, jak zefektivnit některé postupy v podnikání. Dobře čtivé rady a praktické postupy. Namátkově: Jak být efektivní, jak si najít své místo v podnikatelské revoluci, modul postupných transakcí, příběhy několika podnikatelských revolucionářů, atd.
Rok vydání: 2015
Počet stran: 200
Verdikt: Praktická kniha pro freelancery a podnikatelské startupy. Autor ukazuje především moderní způsoby podnikání pro 21. století. Tento způsob podnikání je mi velmi blízký, protože kombinuje svobodu v práci, efektivitu a životní bohatství.
Punkové podnikání
James Watt
„Chytrá a zábavná kniha od zakladatele minipivovaru BrewDog shrnuje podstatu nevídaného úspěchu, kterého James Watt dosáhl punkovým přístupem.“
„Neztrácejte čas s pitomými podnikatelskými plány. Zapomeňte na čísla o prodeji. Nedbejte na rady. Vsaďte všechno na to, čemu věříte.“ „Díky těmto mantrám se firma BrewDog stala jednou z nejrychleji rostoucích značek, která se proslavila svými pivy, bary a crowdfundingovými kampaněmi.“
Rok vydání: 2017
Počet stran: 252
Verdikt: Knihu jsem nečetl, ale byl jsem ve Skotsku v Brewdog pivovaru a mohu říct, že naprosto chápu, proč je tento pivovar tak populární. Knihu si chci určitě přečíst.