Konference WebTop100 2017

Konference WebTop100 2017

Letos jsem se zastavil na konferenci WebTop100, která byla zaměřená na  vize a inspirace ohledně startupů, trendů a online marketingu.

Konference se odehrávala ve dvou sálech, v jedné byly přednášky vize a v druhé přednášky inspirace. Většinu přednášek jsem viděl v sálu vize.

 

Zde je ukázka z jednotlivých přednášek (formou poznámek):

 

Martin Pejša

Creative Dog

Pravdu má nakonec stejně zákazník – aneb o budování a testování propozice startupů

 

Ukázky z budování startupů

Testing:

  • Elektromobily: Jedna platba, jedna cena (platíte pouze fee místo vlastnění auta)
  • Solární panely: Výpočet sklonu a druhu střechy
  • Vytvoříme mikrosite a 6 týdnů je testujeme a měníme na základě chování návštěvníků
  • V týmu máme jednoho člověka, který není z týmu, a druhého, který oboru rozumí
  • Tým je velmi variabilní (z různých oborů) a mezinárodní
  • Projekt je lepší stavět na již vybudovaných základech (mít data a kontakty)
  • Obvykle 60 000 Kč na marketing
  • Zonky je více sexy název než kreditní klub

 

 

 

 

Michal Šmída

Twisto payment

Jak startupy inovují finanční sektor

 

  • Fintech je něco jako eshop na finanční služby
  • Platba i úvěr jedním klikem
  • Používáme jiný dataset než banky (geolokace)
  • + 50 % zákazníků používá nebankovní služby
  • v Česku je 40+ fintech

 

 

 

Petr Václavek

Foodgroot.com

Narušujeme a demokratizujeme světový trh s potravinami

 

  • Dvojí kvalita potravin
  • Jak určit kvalitu potravin?
  • 70 % lidí není schopno určit kvalitu potravin
  • Je potřeba určit objektivní kvalitu dle dat a individuální vhodnost
  • Skupina odborníků určuje kvalitu na základě dat
  • Tvoříme index (na základě ratingu a rankingu)
  • Ambice je vytvořit místo pro určení zdroje informací kvality potravin
  • Srovnání potravin dle hodnocení (příklad čsfd pro filmy a seriály)
  • Vlastní chemická analýza v mobilu k dispozici vyfocením potraviny

 

 

Jan Tichý

Medio Interactive

Cross-channel marketing prakticky

Konzistentní sdělení

  • Špatně: Dobře zacílená reklama na událost, která nešla najít (příklad Nesvadby na Černém Mostě)
  • Dobře: Reklama drogerie Teta (vizuálně)
  • Banner musí vézt na cílovou stránku o dané akci
  • Promýšlet vztahy mezi jednotlivými internetovými kanály

Zákaznická cesta

  • Když plánujete offline reklamu, musíte mít připravené stránky pro SEO a PPC (špatný příklad košík.cz)
  • Dobrý příklad (black friday fotolab), mají reklamu v metru, cílovou stránku i PPC
  • Příprava webu na „skákací boty“, reklama na skákací boty

Spolupráce specialistů

  • Je lepší přidat PPC i k názvu brandu
  • Je potřeba mít cílovou stránku a neposílat lidi na interní vyhledávání

 

 

Luboš Plotěný

Dobrý web

UX driven marketing

 

Kreativní komunikační koncepty

  • Mít několik druhů cílových stránek
  • Porovnat jednotlivé varianty
  • Která varianta vzbuzuje největší emoce
  • Pozornost věnovanému obsahu
  • Ukázka webu Airbank

Optimalizace reklamy

  • Je potřeba simulovat dobrého obchodníka a odhadnout správně zákazníka
  • Segmentace zákazníků na základě různých metod (příklad cestovního pojištění)
  • Příklad IVT po redesignu (dvojnásobný počet leadů, stejná investice)

 

 

 

Jan Suda

McCann Erickson Prague

Mých 20 nejoblíbenějších slidů o digitální reklamě

 

  • Kdo že jsou vaši zákazníci?
  • Je potřeba být konkrétní (ne jen cílová skupina)
  • Musíme zákazníky oslovovat personalizovaně
  • Čísla jsou super, ale brand má dlouhodobější efekt
  • digital má spoustu čísel, ale musejí dávat smysl (příklad grafu margarinu)
  • V social je potřeba nesoustředit se jen na čísla a vysoký engagement

 

 

Filip Dřímalka

Digiskills.cz

Digitální svět budoucnosti

 

  • Tradiční web vymírá, dominují firmy jako Facebook, Amazon, Alibaba
  • Lidé běžně neinvestují do inovací (příklad airBnB nebo whatsapp)
  • Problém je neustálá zaneprázdněnost (schůzky, meetingy, atd.)
  • Když je úspěch, tak vůle něco měnit a inovovat je nulová
  • O inovacích firmy by měli rozhodovat všichni
  • Je potřeba naslouchat zákazníkům
  • Sledovat inovační firmy (Příklad aplikace Oscar)
  • Voice control (stoupá počet uživatelů), virtuální asistenti (Amazon)!
  • Chatbots (zatím jsou hloupé), proaktivní chatbot funguje dobře

 

Jan Řezáč

House of Řezáč

Spolupráce na velkých webových projektech

 

Poptávka vz zadání

  • Je potřeba rozlišit poptávku a zadání (zadání je konkrétní plán)
  • Zadání (např. wireframy, analýzy klíč. slov, scénáře, atd.)
  • Dobrá poptávka se nesoustředí na web, ale na to, co má umět

Uživatelský výzkum

  • Uživatelský výzkum pomáhá dělat zásadní rozhodnutí
  • Dotazníky na výzkum většinou nejsou potřeba

Výběr dodavatele

  • Webová soutěž není kritériem dobrého výběru webu
  • Reference je potřeba ověřovat
  • Jak přistupuje k UX

Spolupráce

  • Produktový manager by měl být nejlépe pouze jeden
  • Participativní design (udělat workshop)
  • Kognitivní zkreslení (bias)

Neplýtvejte časem přípravou zadání bez designérských kompetencí

Spolupracujte se svými dodavateli

 

 

Petr Andrýsek

Socialsharks

Social media first

 

  • Inovace se stále zrychlují, ale marketingové oddělení je velmi konzervativní
  • 94 % času držíme mobil vertikálně
  • Starší cílová skupina na FB je, ale konzumuje obsah jinak
  • Mobilní video na FB raketově roste
  • Zákazníci nechtějí rychlou odpověď, chtějí řešení
  • Mladší generace více komentuje, likuje (starší více konzumuje)
  • Zajímavá síť Twitch (lidé hrají hry a streamují u toho)
  • Sociální sítě mají zatím nevyužitý potenciál

 

 

 

Tomáš Kánský

Tubrr

Jak zapojit svůj brand do života influencera

 

  • Influencer musíte být
  • Vyhoďte marketingového šéfa, který má méně něž 3000 followerů
  • buďte aktivní a opravdoví
  • Plaťte dobře svůj marketingový tým

 

 

 

 

Tomáš Jindříšek

DARK SIDE

Digitál v problémech? Když se z undergroundu stává mainstream

 

 

 

Závěr

Konference byla velmi profesionálně zorganizována, vše běželo tak, jak má. Ocenil jsem množství dobrého jídla, přestože to zrovna moc nepodporovalo zdravý životní styl 🙂 

Přednášky, které jsem viděl v sále vize, byly inspirativní a podání samozřejmě záleželo na daném řečníkovi. Ocenil bych méně self promo některých přednášejících a více know how informací. Z mého pohledu na konferenci nezaznělo nic extra nového, spíše mě zaujaly některé nové služby spojené s moderními technologiemi.

Previous PostRozhovor s 9 podnikateli: Jejich začátky podnikání, byznys a trendy 2018
Next PostByznys tip: 3D tisk umožní vytisknout téměř cokoliv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.