Konference WebTop100 2017
Letos jsem se zastavil na konferenci WebTop100, která byla zaměřená na vize a inspirace ohledně startupů, trendů a online marketingu.
Konference se odehrávala ve dvou sálech, v jedné byly přednášky vize a v druhé přednášky inspirace. Většinu přednášek jsem viděl v sálu vize.
Zde je ukázka z jednotlivých přednášek (formou poznámek):
Martin Pejša
Pravdu má nakonec stejně zákazník – aneb o budování a testování propozice startupů
Ukázky z budování startupů
Testing:
- Elektromobily: Jedna platba, jedna cena (platíte pouze fee místo vlastnění auta)
- Solární panely: Výpočet sklonu a druhu střechy
- Vytvoříme mikrosite a 6 týdnů je testujeme a měníme na základě chování návštěvníků
- V týmu máme jednoho člověka, který není z týmu, a druhého, který oboru rozumí
- Tým je velmi variabilní (z různých oborů) a mezinárodní
- Projekt je lepší stavět na již vybudovaných základech (mít data a kontakty)
- Obvykle 60 000 Kč na marketing
- Zonky je více sexy název než kreditní klub
Michal Šmída
Jak startupy inovují finanční sektor
- Fintech je něco jako eshop na finanční služby
- Platba i úvěr jedním klikem
- Používáme jiný dataset než banky (geolokace)
- + 50 % zákazníků používá nebankovní služby
- v Česku je 40+ fintech
Petr Václavek
Narušujeme a demokratizujeme světový trh s potravinami
- Dvojí kvalita potravin
- Jak určit kvalitu potravin?
- 70 % lidí není schopno určit kvalitu potravin
- Je potřeba určit objektivní kvalitu dle dat a individuální vhodnost
- Skupina odborníků určuje kvalitu na základě dat
- Tvoříme index (na základě ratingu a rankingu)
- Ambice je vytvořit místo pro určení zdroje informací kvality potravin
- Srovnání potravin dle hodnocení (příklad čsfd pro filmy a seriály)
- Vlastní chemická analýza v mobilu k dispozici vyfocením potraviny
Jan Tichý
Cross-channel marketing prakticky
Konzistentní sdělení
- Špatně: Dobře zacílená reklama na událost, která nešla najít (příklad Nesvadby na Černém Mostě)
- Dobře: Reklama drogerie Teta (vizuálně)
- Banner musí vézt na cílovou stránku o dané akci
- Promýšlet vztahy mezi jednotlivými internetovými kanály
Zákaznická cesta
- Když plánujete offline reklamu, musíte mít připravené stránky pro SEO a PPC (špatný příklad košík.cz)
- Dobrý příklad (black friday fotolab), mají reklamu v metru, cílovou stránku i PPC
- Příprava webu na „skákací boty“, reklama na skákací boty
Spolupráce specialistů
- Je lepší přidat PPC i k názvu brandu
- Je potřeba mít cílovou stránku a neposílat lidi na interní vyhledávání
Luboš Plotěný
UX driven marketing
Kreativní komunikační koncepty
- Mít několik druhů cílových stránek
- Porovnat jednotlivé varianty
- Která varianta vzbuzuje největší emoce
- Pozornost věnovanému obsahu
- Ukázka webu Airbank
Optimalizace reklamy
- Je potřeba simulovat dobrého obchodníka a odhadnout správně zákazníka
- Segmentace zákazníků na základě různých metod (příklad cestovního pojištění)
- Příklad IVT po redesignu (dvojnásobný počet leadů, stejná investice)
Jan Suda
Mých 20 nejoblíbenějších slidů o digitální reklamě
- Kdo že jsou vaši zákazníci?
- Je potřeba být konkrétní (ne jen cílová skupina)
- Musíme zákazníky oslovovat personalizovaně
- Čísla jsou super, ale brand má dlouhodobější efekt
- digital má spoustu čísel, ale musejí dávat smysl (příklad grafu margarinu)
- V social je potřeba nesoustředit se jen na čísla a vysoký engagement
Filip Dřímalka
Digitální svět budoucnosti
- Tradiční web vymírá, dominují firmy jako Facebook, Amazon, Alibaba
- Lidé běžně neinvestují do inovací (příklad airBnB nebo whatsapp)
- Problém je neustálá zaneprázdněnost (schůzky, meetingy, atd.)
- Když je úspěch, tak vůle něco měnit a inovovat je nulová
- O inovacích firmy by měli rozhodovat všichni
- Je potřeba naslouchat zákazníkům
- Sledovat inovační firmy (Příklad aplikace Oscar)
- Voice control (stoupá počet uživatelů), virtuální asistenti (Amazon)!
- Chatbots (zatím jsou hloupé), proaktivní chatbot funguje dobře
Jan Řezáč
Spolupráce na velkých webových projektech
Poptávka vz zadání
- Je potřeba rozlišit poptávku a zadání (zadání je konkrétní plán)
- Zadání (např. wireframy, analýzy klíč. slov, scénáře, atd.)
- Dobrá poptávka se nesoustředí na web, ale na to, co má umět
Uživatelský výzkum
- Uživatelský výzkum pomáhá dělat zásadní rozhodnutí
- Dotazníky na výzkum většinou nejsou potřeba
Výběr dodavatele
- Webová soutěž není kritériem dobrého výběru webu
- Reference je potřeba ověřovat
- Jak přistupuje k UX
Spolupráce
- Produktový manager by měl být nejlépe pouze jeden
- Participativní design (udělat workshop)
- Kognitivní zkreslení (bias)
Neplýtvejte časem přípravou zadání bez designérských kompetencí
Spolupracujte se svými dodavateli
Petr Andrýsek
Social media first
- Inovace se stále zrychlují, ale marketingové oddělení je velmi konzervativní
- 94 % času držíme mobil vertikálně
- Starší cílová skupina na FB je, ale konzumuje obsah jinak
- Mobilní video na FB raketově roste
- Zákazníci nechtějí rychlou odpověď, chtějí řešení
- Mladší generace více komentuje, likuje (starší více konzumuje)
- Zajímavá síť Twitch (lidé hrají hry a streamují u toho)
- Sociální sítě mají zatím nevyužitý potenciál
Tomáš Kánský
Jak zapojit svůj brand do života influencera
- Influencer musíte být
- Vyhoďte marketingového šéfa, který má méně něž 3000 followerů
- buďte aktivní a opravdoví
- Plaťte dobře svůj marketingový tým
Tomáš Jindříšek
Digitál v problémech? Když se z undergroundu stává mainstream
Závěr
Konference byla velmi profesionálně zorganizována, vše běželo tak, jak má. Ocenil jsem množství dobrého jídla, přestože to zrovna moc nepodporovalo zdravý životní styl 🙂
Přednášky, které jsem viděl v sále vize, byly inspirativní a podání samozřejmě záleželo na daném řečníkovi. Ocenil bych méně self promo některých přednášejících a více know how informací. Z mého pohledu na konferenci nezaznělo nic extra nového, spíše mě zaujaly některé nové služby spojené s moderními technologiemi.